Saturday, December 31, 2011

Sunday, December 25, 2011

Sunday's Flower




"A morning-glory at my window satisfies me more than the metaphysics of books." - Walt Whitman ( Poet, 1819-1892).




Gambar pokok seri pagi @ kembang pagi ni aku tangkap kat Taman Tengku Anis, Kota Bharu Kelantan. Mungkin sbb aku pergi taman tu tengah hari so xbanyak lah bunganya yg berkembang kot...hahaha...ye lah namanya pun pokok kembang pagi kan??? Dalam banyak2 daun tu...hanya 2 bunga jer yg aku jumpa...xcaya tgklah gambar kedua ni...kalau korang boleh perasan kat mana letaknya bunga itu...

Monday, December 19, 2011

Monday's flower


Enjoy the colours in your life! 
Cherish them with your true hearts...

Thursday, December 8, 2011

Haza yaum.. Al-Khamis...


Maksud tajuk entri kat atas adalah "Hari Ini Hari Khamis" ... tapi maaf lah kalau salah grammar pulak (uish mesti org bahasa marah aku sbb rojakkan semua bahasa!)...

Masih lagi nak buat entri pasal Putrajaya!!! ~~~ inilah dia pintu masuk Masjid Putrajaya... inilah seni Islam yang lebih kepada corak2 geometri! Dari garis2 yg lurus dan bulat maka lahirlah corak2 bunga dan sebagainya.  Mungkin kalau aku nak bina rumah esok2 aku nak letakkan sedikit unsur2 senibina Islam. (tp konpem lah tak letak kubah sbg bumbung rumah yer...)

Ingatlah...
masa lapang sebelum masa sibuk,
masa sihat sebelum masa sakit,
masa kaya sebelum masa miskin,
dan
masa hidup sebelum masa mati...

Berbaktilah kepada kedua ibu bapa kita. Jagalah mereka sewaktu mereka sihat dan sewaktu mereka sakit. Mereka tiada peganti dalam hidup kita. Jangan kita menyesal dikemudian hari kelak apabila tiba masa kita tidak dapat berbakti kepada mereka.
mas

Thursday, December 1, 2011

Ni ler jambatan yg slalu masuk filem dan drama tu!!!




Warnanya makin pudar...!!! 

Rasa2 romantik tak duk kat tengah jambatan tu???rasanya tak lah kot sbb biler kereta lalu jer kene hon!!! Lain lah korang bawak kamera filem tu so orang akan memperlahankan kereta nak jenguk kot2 manalah tau Aaron Aziz ker tgh shooting filem...hehehe =)