Tuesday, March 26, 2013

Jambatan Sultan Yahya Petra... in progress


Kali ini bila aku balik Kelantan sempena cuti sekolah pertengahan penggal 1....dapat jugak tengok jambatan yang menghubungkan Kota Bharu dengan Pasir Pekan ini telah hampir siap... jalan yang yang aku tangkap ini adalah jambatan asal yang dahulunya ada 2 hala... sekarang dah jadi sehala dan 2 lorong dapat digunakan... manakala yang sebelah atas belah kanan pula untuk pengguna jalan raya yang nak memasuki Bandar Kota Bharu. Menurut kawan aku yang selalu menggunakan jambatan ini setiap kali ingin pergi ke tempat kerja. Selepas dibuka jambatan yang baru ... kesesakan lalu lintas kat sini agak berkurangan. Cuba bayangkan bila jambatan ini siap sepenuhnya...mesti lalu lintas kat kawasan ini akan berjalan dengan lancar. Jambatan ini adalah jalan yang paling aku malas nak guna apabila waktu peak hours... sbb kena berebut masuk lorong... aku pulak fobia dengan orang yang membunyikan hon atau mencelah masuk dengan rapat. Tapi lepas dah siap jambatan ni mungkin aku dah tak takut lagi heheheh =)

3 comments:

Nurr Kasih said...

oo jambatan baru. lps siap dptlah memberi manfaat kpd semua pengguna jambatan ni. terbaik.

Farah said...

siapala gerangan kawan yang buat laporan kesesakan lalu lintas tu. kuikuikui!!!

adrenalina said...

hahahaha.... tentulah dari @Farah hehehe