Wednesday, March 14, 2012

Cameron Highlands @Taman AgroTeknologi MARDI


Jom cuci mata tengok gambar2 bunga yang aku tangkap masa pergi kat Taman Agro Teknologi MARDI kat Cameron Highlands ni... kawasan jelajah adalah agak luas dan konpem penat kaki...tetapi mata xpernah puas melihat keindahan ciptaan Allah...
Kat sini sebenarnya ada banyak sangat kawasan2 yang boleh dijelajah...xdpt aku nak upload semua gambar ..tapi xperlah ... nanti korang pergi sendiri lah ek...lagi bagus!!













ada satu bahagian utk tanaman2 utk dapur... so semua jenis sayur2 ada lah... termasuklah buah tomato ini ...

Ladang teh mini pun ada... dan kilang teh ada... selain daripada tu korang boleh tengok Rumah Hijau ... bagus ni kalau bawak pelajar2 datang field-trip!!!



 Sebelum pulang ... aku rekomenkan korang belilah aiskrim strawberi yang diletak bersama2 dengan pati strawberi ini...mmg sedap dimakan selepas penat berjalan2 di kawasan taman agro ni...

3 comments:

syakey said...

cantik2 bunga yang ada. bestnya dapat ambil gamba mcm ni.

berkurun lamanya tak p cameron dah T__T

黄清华 Wong Ching Wah said...

Excellent trip !

afzan said...

wah makan aiskrim straberi. agak2 ada buat macam cerita vanilla coklat tak?