Tuesday, November 20, 2012

my trip to Bandung > mana nk tido ni?

Salam semua...

Mungkin korang akan boring kot tgk aku asyik nak update pasal trip aku ke Bandung jer hahahaha.... tapi sbb aku rasa aku patut share jugak sikit dengan korang kan... tambahan pula sebelum aku ke Bandung, mmg aku banyak dapat info dari blogger2 yang lain yang dah biasa ke sana... kiranya xder lah blur sangat bila sampai ke negara orang kan... tapi jujurnya... walaupun dah buat revision banyak... aku dgn member ku tetap blur ... ye lah...kat LCCT airport pun kami dah blur nak check in kat mana, nak kena buat apa dan sbgnya... sampai kat airport Bandung... kami blur lagi sbb tak tahu kat mana nak ambil TAKSI... padahal ader je kaunter kat sebelah kiri pintu ketibaan tu tulis "TAKSI" ....hahaha. Konon pakat dgn kawan aku, sampai sana kita kena buat muka yang kononnya pernah sampai ke Bandung... tapi last skali... aku buat muka paling blur..hahaha.

Apeer pun...Alhamdulillah... walaupun perjalanan kami berdua sahaja dan masing2 tak der pengalaman kat sini... kami berjaya juga menjayakan trip kami ke Bandung ini. Walaupun diakhir2 nya hari terakhir kami di sana...kami dua dapat cirit-birit...tapi aku bersyukur sangat2.... orang kata jauh perjalanan, luas pengalaman kan...

Kami menetap kat POPHotel ni selama 3 malam. Alhamdulillah... walaupun aku rasa takot juga booking hotel guna agoda.com tu...tapi boleh dipercayai dan korang tak payah bawak duit utk bayar hotel...sbb agoda.com ni korang dah bayar awal2... so kalau tetiba korang batalkan...mmg agak rugi lah sbb xdpt refund. Kami cuma bayar 15,000 rupiah utk deposit key sahaja. tu pun dpt balik lepas korang check-out hotel. Komen aku ttg PopHotel ni... frontdesk yg sangat mesra dan membantu, bilik kecil tapi bersih dan lengkap (kalau sekadar pelancong yg pagi2 keluar , balik malam utk tidor jer... sgt2 lah sesuai sbb korang boleh jimat duit utk hotel!), bilik air yang futuristik sbb mcm mandi dllm kabin skit..., nak masuk sorang lagi pun boleh sbb tepi tingkap dia ada sofa boleh buat tidor jugak., ada WIFI so korang boleh guna gadget korang nak surf internet lagi...kat lobi pun ada komputer yg ada internet.., lepas tu pagi2 dapat breakfast free yang simple...tapi oklah...

yang kontra nya...tapi aku boleh terima lagi lah... sbb budget hotel hehehe... xder iron...so jgn gatal nak bawak baju kene iron, tudung pun korang bawaklah tudung yg xyah iron... lepas tu biliknya yg sempit sikit tu tapi still ada ruanglah utk solat...cuma kalau korang jenis rimas xleh bilik kecik mgkin kene banyak sbr sikit lah... then lokasi dari tempat shopping jauh sikit jer..korang leh upah supir atau naik teksi. kalau ada orang ckp kat luar bilik kuat2 mmg korang dlm bilik boleh dgr...tapi mcm aku ni yg bila tidor dah xdgr aper2 so oklah utk aku hehehe....

kesimpulannya.... aku suka!!!

Ni pemandangan waktu subuh jam 6 pagi waktu Bandung...kat Bandung ni jam dia lebih awal satu jam... ni menjawab persoalan aku kenapa time perjalanan pergi dari KL-Bandung masa dia 2 jam, tapi bila balik Bandung-KL perjalanan dia ambil masa 3 jam...
Kat tengah2 tu kalau tak silap adalah Kota Bandung... sbb aku perasan dia punya menara masjid tu...hehehe

Ini jadual xtvt aku time pergi Bandung hari tu:

11.11.12  - bertolak ke Bandung jam 4.30 ptg... sampai malam > check-in  hotel > makan kat foodcourt yg satu bangunan dgn hotel (mkn aym penyet hehehe)

12.11.12 -
 pagi :TransStudio (taman tema indoor mcm kat Berjaya TimeSquare tapi lagi2 besar ...best giler!!!)
ptg : sbb lama sgt kat dlm transtudio tu..petang baru keluar...dlm jam 3 ptg. kami ke factory outlets dan RUMAH Mode  * shopping time =)
mlm : balik hotel... makan kat food court shopping complex hotel lagi...kali ni ada band buat persembahan live

13.11.12 -
ke Pasar Baru (shopping lagi ... kali ni mmg abis sunggoh2 sbb beli ole2 utk makcik2 pakcik2 adik beradik, kawan2 dsbgnya)

14.11.12 - Tangkuban Perahu...tgk kawah gunung berapi... seronok tapi masa  ni aku dengan kawan aku tgh cirit-birit... dikhuatiri sbb air kurang bersih di sana...so better korang minum air dalam tin/ botol jer...
so kami balik awal ke hotel... dan rehat sahaja serta bergilir2 pergi toilet... nasib baik semua ole2 dah beli.

15.11.12 - seawal 8.30 pagi kami naik flight pulang ke KL.... last sekali sebelum korang balik korang kene bayar airport tax sebanyak 75,000 rupiah setiap orang....

Sekian, itu sahaja.... aku rasa kena datang lagi kat sini hehehe =) nak cari baju kahwin ker.. baju tunang ker...hekhekhek

1 comment:

Nurr_Rahmah said...

cute je tgk hotel pop ni :).. aah kena budjet btl2. nti asyik la over kan he.

oo kat bali hri tu nak kluar airport tax Rp150,000.