Sunday, January 9, 2011

bermulanya dari kamera handphone

Kali ini aku ingin bercerita pula tentang asal-usul minat aku dalam bidang “tangkap-menangkap” ni. Oppss...aku bukannya seorang polis...hehehe. Mmg minat mengambil gambar dan bergambar ni muncul sejak aku kecil lagi. Berkat asuhan bapak aku yg dulu aku rasa mcm ada kamera yang after kita snap mesti pusingkan something???... gambar yg paling aku xboleh lupakan dan aku masih ingat lagi biler bapak aku suruh posing tepi batu kat pantai yang berbatu....dan dia tgkap gmbar aku sambil ada percikan air ombak lagi.hahaha...oppss...xleh upload lah gambar tuh..wpun time tuh aku masih kanak2 lagi tapi pakai bikini wooo...hahahaha.lucu2x...
Then...aku membesar..menjadi anak yg solehah...erm hehehe (guna ayat poyo ye) ... dulu masa dpt the 1st handphone kan mana ada kamera...then tibe2 dunia teknologi jadi canggih sgt...siap dgn handphone yg ada kamera lagi...dari yg 1.5 mgpixel sampailah dpt yg 5.0 megapixel. Masa ni mmg aku dah giler amik gambar...mcm2 stail ader...n biasalah kawan2 aku lah jadi mangsa...jadi model kpd jurugambar yg xterlatih nih...aku pulak...walaupun kat tangan aku kamera handphone jer...tapi gaya aku mcm jurugambar pro pulak...tertonggeng sana..tertonggeng sini ..konon cari sudut yg berseni lah hahah....sambil snap gambar dlm hatiku menyimpan angan2 nak beli dslr...fuh xnak tuh pakai compact camera digital..(ayat poyo lagi)....
Ini adalah beberapa gambar yg aku rasa menarik ...aku guna kamera handphone aku....dlm handphone tuh dah ada beratus2 keping gambar yang mana satu pun aku x cuci kat kedai gambar. Sekarang...bertambah lagi beribu2 keping gambar yg ada dlm laptop semenjak menjadi pengguna dslr...dan still habit yg lama...xpernah lagi pergi kedai gambar nak cuci...Insya-Allah ..suatu hari nanti..kedai gambar itu akan ku pergi jua...

Ini adalah beberapa keping yg aku tangkap gambar guna handphone...huhuhu...mmg berjasa penuh lah handphone tu.




anything can be the subject

perasan tak pakcik kat belakang tuh...masa aku snap gambar nih aku dh simpan angan2 nak beli dslr


kat mana2 suka bergambar...

paling suka snap gambar dari dlm kereta

dan mengedit...


like this picture very much sbb ada cerita..itu yg aku rasa


jasamu dikenang... =)

7 comments:

Shatra said...

Saya suka tengok pic ikan ni..dasyat la..nak tanya pakai kamera apa ya

adrenalina said...

thanks shatra...gmbar ikan ni diambil kat Pulau Manukan, Sabah...time ni guna kamera handset nokia ..hehehe

Faaein Himura said...

singgah sini...

wah. cantik lah.. walaupun gune kamera hp.. betul2 brseni ni..

salam kenal ya..=]

afzan said...

ni ikan bilis ke? haha. pulau manukan? no wonderla. nak pergi lagi sana satu hari nanti

iniialahaku said...

xksah cmera pa..jnji stail amik gmbar 2 pnting..bru gmbar cun..

Nurr Kasih said...

ya camera apapun yg ptg ilmu dalam photography. terus usaha :)

adrenalina said...

faaein himura : terima kasih ..salam perkenalan jugak

afzan : hahah xsempat nak kaji ni ikan spesies apa sbb xpandai nak menyelam..

iniialahaku : ye betul2x...

nur : thanks...ayuh sama2 tingkatkan ilmu...