Sunday, June 26, 2011

Ke Mana Kita?





     Sudah agak lama aku rasa tidak memegang kamera dan menangkap apa sahaja yg menarik di depan mata...dan semalam aku berkesempatan menangkap beberapa keping gambar sewaktu perjalananku menghantar kawanku balik ke kampung halamannya. Kawan sebelah aku dengan penuh fokus memandu...aku pula dengan penuh fokus menikmati pemandangan dan menangkap apa shj yang aku rasakan menarik! Lokasi jalan2 ini adalah diantara Nyabor  ke simpang Roban, Sarawak. Biasanya jalan-jalan di Sarawak adalah jalan yang lurus dan simpang nya sikit sahaja...kat kawasan ni kiri kanan samaada hutan, rumah-rumah panjang, rumah burung walit (yg agk besar,gmbar akhir sekali adalah gmbar rumah burung~~), sawah padi, ladang kelapa sawit dan bukit-bukit. Tapi disebabkan jalan ni menuju ke Kabong (kawasan tepi laut) maka kat sini biasanya tanah landai jer...

8 comments:

Syam said...

Well, very familiar with this road, indeed ;)

BTW, suke sangat gambar umah burung dengan reflection tu. Just gorgeous! :)

adrenalina said...

syam : hahaha mesti rindu kan...nk dtg jalan2 sini lagi...thanks 4 the compliment! =)

ejai_ej said...

huhuhu.. never been there, takde budget nak jenjalan sebelah saner.. errr.. anyway rumah burung tu rumah burung bebetol ke atau perumpamaan? huhuhu

BuDakHutaN said...

Suka dengan suasana kampung dan alam ~_^

afzan said...

kalau duduk belah kiri dalam kereta memang sedap la amik gambar. yang duduk belah kanan ni apa cerita? - aku pasrah!

adrenalina said...

ejai_ej :tu rumah burung betul2..kat sini byk rumah burung...rumah burung lagi besar daripada umah org hohoh...jom menabung lepas tu cari tiket murah dtg sini

adrenalina said...

budakHutan : menenangkan dan mendamaikan...

afzan : hohoh...yg duk belah kiri kene sabar dan fokus pada jalan raya hahahaha

Faaein Talip Roy said...

wah.. cantiknya.. jeles.. jeles..

suka tengok pemandangan cam tu... paling suka pic yang ada pakcik motor tu.. hehehe...