Saturday, November 5, 2011

Bila Aidiladha Menjelang Tiba



Percaya atau tidak... aku tidak pulang ke kampung halaman untuk raya Haji pada tahun ini memandangkan minggu depan aku akan pulang ke rumah.... susah jugak tempat kerja jauh2 ni... hahaha...
Untuk mewujudkan suasana kemeriahan hari raya Haji ni... pagi2 lagi aku dengan member yang tidak pulang beraya juga telah ke pasar dan membeli 2 ekor ayam untuk dibuat rendang! 
Malam ni kami masak! (mcm kat kampung).Kami juga merancang nak masak ketupat nasi yang segera tu....Esok pagi pergi sembahyang raya dan mungkin bertukar2 juadah dengan member2 yang tidak pulang beraya di kampung juga... 


Apa pun... hati tetap sedih dan rindu nak balik kampung. Sabarlah hati...minggu depan balik rumah lah...
Selamat Hari Raya Aidiladha semua.... 
Semoga kita semua dapat menghayati erti sebenar PENGORBANAN di hari raya ini. 
Semoga hari esok lebih baik daripada hari ini....

Wassalam....

6 comments:

Sudir Suichi said...

selamat hari raya aidiladha jugak!!! hehehe

syakey said...

salam aidiladha. takpa, itu pengorbanan jugak tu tak dapat balik beraya ;)

adrenalina said...

selamat hari raya to both of you Suichi & Syakey!!! =)

Nurr Kasih said...

salam aidiladha... tak mau sedih2, minggu depan balik kg yeay!!

haniaiman said...

salam raya korban..siannya...hepi2 k.

Faaein Talip Roy said...

itulah pengorbanan kan..

sabarlah hati..

ni dah balik kampung ker?