Tuesday, November 29, 2011

i-City Shah Alam, Selangor part 1


Seronok kerana akhirnya aku berjaya juga menjejakkan kaki ku ke i-city shah alam. Bukan aper... adik aku asyik duk cerita jer kehebatan i-city ni...Akhirnya peluang itu tiba dan aku tidak melepaskan peluang untuk menangkap beberapa keping gambar (actually sampai lah jugak ratusan snap) hahaha.

Selain melihat lampu2 neon yg bermacam2 warna...korang boleh jugak menaiki roller-coaster (versi yg romantik kot sbb landasan dia relax jer...). Tapi aku xnaik sbb aku rasa aku gayat (hahaha). Kemudian ada lah snowwalk di mana dalam tu ada salji buatan (tapi aku tidak masuk jugak). Kesimpulannya, aku pergi situ dengan famili dan kami hanya menikmati pemandangan dan tangkap gambar banyak2 hahaha. Sebelum balik sempat singgah minum air kopi dulu. KFC pun ada...tapi mcm dah boring jer asyik makan KFC hahaha ....


iso 2500 , f/3.5 , 1/640 sec

Paling suka pokok ni sbb warna putih!!! Sempatlah posing ala2 model kat pokok ni...

iso 2500 , f/5.6 , 1/500

Menjadi tak kebokehan gambar di atas ni??? ni lah aku rasa hasil terbaik aku kat i-city...saper2 yang berhajat nak pergi sini utk sesi fotografi (nk test power sendiri)..pastikan anda buat homework dulu mcm mana nak tangkap gambar pada waktu malam. jenuh jugaklah aku mencari ramuan yg sesuai ... (erm tapi tu lah kebanyakan gmbar aku banyak yg xmenjadi sbb aku sendiri xbuat homework..main bantai jer)
dan jgn lupa bawak tripod kalau nk lebih umph...aku xbawak sbb tripodnya aku tinggalkan kat sarawawak sana hahahah

iso 2500, f/16 , 1/30, then kurangkan lagi dia punya exposure bias -1.3

Banyak sunggoh pokok krismas nya...



opps...belum abis lagi ... tunggu next entri pulak =)

kalau ader cadangan dan komen sgt2lah dialukan... 

Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
saya budak baru belajar,
kalau salah tolong tunjukkan.

\(^-^)/
peace ~ ~

ini pulak PART TWO i-city

6 comments:

黄清华 Wong Ching Wah said...

Lama tak pergi, nice nice !

adrenalina said...

yeah...terima kasih! =)

Budak Kampung said...

huh,dok dekat situ ja..tapi bru p skali ja..msa first2 bukak dlu.Time tu xda apa2 lg:)

Faaein Talip Roy said...

perghhh...

perghhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

jeles kut.. hahaha..

tak pernah jejak lagi ke sana..

selalu tengok hasil tembakan orang aje.. ntah bila guwe nak menembak di sana.. huhuhu.. nice shot lah miss enol.. ^^.. jadi bokeh tu.. cam lukisan pun ada.. hehehe..

Nur-nba said...

Nice shot.. Tak pernah lagi sampai ke sana. Cepat2 post entri seterusnya.. Tak sabar nak lihat.

afzan said...

ok, aku jeles. nak pegi jugak. tapi bila eh?