Wednesday, August 17, 2011

Buka Puasa Makan Apa?


Salah satu aktiviti yang menyenangkan hati... memasak~~~ hehehe...
hati bertambah gembira lagi jika juadah itu habis dimakan ...



Inilah salah satu makanan feveret aku... Ikan Goreng 3 Rasa...erm tapi aku rasa kene tukar tajuk juadah ni kpd IKAN GORENG MCM2 RASA hahaha...sbb segala sos dan bawang aku letak...hahaha. termasuklah serai sbg pembangkit rasa! Gambar kat bawah pula adalah sejenis kuih yang diberi nama Kuih @ Bubur Qasidah...sangat sedap dan cara buat pun senang jer (tapi aku xpernah cuba lagi hehehe)... kuih ni diperkenalkan oleh kawanku yang berasal dari negeri Kedah. Bahan2nya cuma tepung gandum, air, garam, gula, bawang goreng utk ditabur atas. Cuma nak buat ni kene kacau atas dapur sentiasa sampailah dia jadi mengeras dan tak melekat kat periuk...


Selamat Berbuka Puasa~ !!!
=)

4 comments:

Faaein Talip Roy said...

perghhh... keliuh tengok pic makanan ni... hehehe... puasa.. puasa..

Nurr Kasih said...

sedapnya menu berbuka puasa hu..rajin adrenalina masak :D

Syamil Johan said...

seap pulak tgk qasidah..lm x mkn nie..

adrenalina said...

faaein : hehehe ...sabar ek

nur : memenuhi selera makan sendiri...dan menjimatkan duit..kang nanti balik kampung nak belanja famili...

syamil : mmg sedap...terbaek!