Monday, August 15, 2011

TUGU PAHLAWAN di Kuching, Sarawak


Kalau nak tau..taman ni memang berdekatan dengan muzium...belakang muzium tu pulak adalah Merdeka Palace Hotel (5 bintang tuh...sempat merasa tinggal kat sini pun sbb pergi kursus hehehe). Depan taman ni adalah jalan raya yang agak sibuk jugaklah sbb menghubungkan antara waterfront dengan Satok...erm dah banyak kali dah lalu kat taman ni...tapi bulan lepas baru sempat menyinggah...konon ala2 pelancong baru sampai ke Bandar Kuching lah... ape lagi..maka aku dengan rasa puas hatinya dan sambil2 menghilangkan stress...tangkap gmbar banyak2x...


Kalau dari jauh...tugu pahlawan tu nampak macam  ni ler...



Ni pulak kalau tengok dari jalan raya .... (dari view yg jauh lagi)




Ini lah dia Tugu Pahlawan Sarawak.... ada gambar2 pahlawan seperti Rentap, Rosly Doby dan erm...aku ni agak buta sejarah sikit sebenarnya...huhuhu (ish xpatutkan..dah ler skarang ni bulan kemerdekaan)




Dua gambar terakhir pulak adalah pemandangan disekitarnya... 
memang mendamaikan tapi ada sedikit seram...


5 comments:

Syam said...

Rindu nak pg kuching
Huhu~

adrenalina said...

haha...xperlah syam..ada tiket murah nanti dtglah melawat Kuching hehehe...

CT said...

cantik2 photos adik amik. Oooo jalan2 kuching ya...:)

pascaLLL++ said...

Helo..boleh tak saya guna gambar tugu Rentap tu untuk masuk dalam projek final saya? Gambar tu lawa la.

adrenalina said...

hi pascall ... thanks!!! owh...guna jer gambar tu...gambar2 yg diambil utk suka2 shj...so dipersilakan ambil~~ sebenarnya rasa seronok jika gambar2 yg diambil ni ada faedah utk orang lain..sila2kan =)