Friday, December 10, 2010

salah dengar!!!

Cerita ini berlaku pada bulan Ramadhan lalu...tahun lepas lah (dlm kalendar Hijriah) ... ketika itu aku dan beberapa kawan aku merancang untuk mengubah selera berbuka puasa kami. Selalunya asyik masak je bergilir-gilir...al-maklumlah semua bujang2 lagi. So pada satu hari yang tidak bekerja itu, best jugak kalau boleh bukak puase makan scr bufet...so kami teringatlah pernah satu kali ternampak kedai Nyonya Islamic Cafe nih ...n they offer a good price for a buffet...xmahal pun RM11.90 je... so kami xcitedlah nak try. Aku selaku AJK urus tempat pun menelefon lah aunty tauke cafe tu...yg jawab tu aku rasa Chinese kot...kan nih nyonya cafe...

aunty : hello, Nyonya Islamic Cafe
aku   : hello...saya nak booking utk buka puasa hari ini
aunty : okay...berape olang?
aku    : 6 orang
aunty : boley u kasi nama sama dengan henfon?
aku   : ohw ..boleh2x... nama A***** H********
aunty : apa? boleh ulang kah?
aku   : A*** H********...
aunty : ok...nanti u datang kasi tau nama

aku pun dengan rasa berkobar2 memberitahu plan kami utk hari itu ok. kami pun bersiap2 utk ke bandar itu memandangkan perjalanannya mengambil masa juga lah...al-maklumlah..kami di kawasan luar bandar.
Sesampainya kami disana, pada waktu itu lebih kurang 1/2 jam lagi sebelum azan Maghrib berkumandang. Dengan hujan yang renyai-renyai kami redah je dari keta yang dipark agak jauh sbb xder parking dah. Then melihat keadaan di cafe itu yg agak sesak...orang2 lain dah ready dah ambil makan...aku dlm hati berkata "nasib baiklah booking awal2...kalau tak ader yg kene buka puasa dlm keta"
aku pun dengan konfidennya masuk ke dlm cafe, aku tengok ada sorang aunty nih dan aku agak dialah yang aku bercakap dlm telefon tengah hari tadi. Aku pun bagitaulah yang kami dah booking atas nama aku..tapi dia kata "ohw..takder nama tuh ..." .... aku pun terkejut. alamak mcm mana boleh jadi mcm nih!!! kwn aku pun terangkan lagi kat makcik tuh " aunty td dia ada telefon, booking untuk 6 orang" ...aunty tuh diam berpikir..
 "ohw ...6 org ke?" dia pun menunjukkan kami kat satu meja dan menunjukkan aku sekeping kertas yang tertera no. telefon aku...tapi nama yg ditulis itu bukan nama aku....!!! patutlah xder...nama aku bertukar jadi
"Almuasusni" hahaha...entah nama orang mana!!! ish..ish...buat aku gelabah je...


moral of the story : lain kali eja je nama sendiri....miscommunication betol :p

No comments: