Friday, December 17, 2010

super yang sedap...by cHeF aDikku

pernah dgr tak pepatah ini "KENYANG PERUT SUKA HATI" ... skarang nih ini lah perasaan aku...sbb tadi bila aku tengah busy post cerita pasal cupcakes tadi tiba2 rezeki dari Allah datang... adikku yang terchenta datang membawa satu dulang makanan utk super..hahaha...tanpa diundang dan dijemput...aku join lah makan sekali..hahaha..orang kata "REZEKI JGN DITOLAK" hahaha. 
   Erm...korang mesti boring..kalau jenguk blog aku mesti duk cerita pasal makanan...takder topik lain.hahah sebenarnya tujuan aku berblog konon nak berkongsi cerita pasal fotografi... sbb tuh aku banyak follow bloggers yg sukakan fotografi sbb aku nak belajar jugak mengasah bakat yang terpendam dalam diri aku nih.Kononnya aku ada bakat terpendamlah hahaha....tapi asyik2 aku asyik ambil gambar pasal makanan jer sbb selain menangkap gambar aku suka jugak memasak...tapi takder lah terror sgt...tak sampai tahap "terrorist" pun... ahaks.... 
   Cerita balik pasal super...erm sedap.Just simple...ditambah dgn cuaca yang sejuk sbb baru lepas hujan (al-maklumlah musim tengkujuh)...dan lapar sbb ari ni satu hari tak makan nasi (sbb umah aku menjamu mkn laksa! breakfast+ lunch +dinner=LAKSA). so a toast of bread, scramble egg, roasted beans n a little fry onions makes the toast even delicious!!! NYAMAI kata orang Iban, Sarawak!!!...or nyaman=sedap (Melayu Sarawak). tapi oghe kelate kecek...SEDAK!!! bukan tersedak-sedak yer!







1 comment:

Unknown said...

tiba2 rasa lapar..huhu