Sunday, December 26, 2010

superman utk anak kucing

Salam semua!!!

Sebenarnya tengah excited nak cerita...petang tadi semasa aku menjadi driver utk ibu aku... tibe2 aku nampak kereta waja berwarna kelabu ini yang plat keretanya bermula dengan huruf "B" berhenti di tengah2 jalan...jalan tu memang selalu sibuk dan jalan sehala sahaja. so biler dia memberhentikan keretanya aku terkejut samalah sambil menekan brek dengan mengejut!!.. tibe2 ..aku nampak seekor anak kucing yang comel dan kecil itu berlari ketakutan dan kekejutan ... masuk ke bawah kereta mamat tu tadi...mamat tu pun keluar kereta dan tertunduk2 mencari anak kucing itu....
  Oh..rupanya mamat tu berhenti secara mengejut kat tengah jalan sebab terkejut dgn anak kucing yang melintas jalan. Dia mengangkat tangan tanda bersopan santun di jalan raya... dan terus menyelamatkan anak kucing itu sambil tersenyum dengan hensemnya (kahkahkah adakah aku terlalu over menceritakan peristiwa ini???)  dan anak kucing itu pun senyum sama... yeah!!! aku diselamatkan!!!
     Ibu aku yang berada disebelah dengan ringannya memuji mamat tersebut.." Wah..ini baru boleh buat menantu!!!" aku memandang ibuku...dan ketawa. ..hohoho..nampak gayanya aku kene tanyelah bakal aku nanti ...
        "Kalau tibe2 ank kucing melintas time tengah driving nak buat camner???
         A. teruskan drive dan buat tak tahu ada kucing yg melintas
         B. marah mak kucing tu kenaper tak jaga anak dia
        C . berhenti kan kereta tidak kiralah kat belakang kereta byk kereta pun... dan selamat kan ank kucing!


gambar kat atas nih ehsan dari memberku yg berkongsi hobi sama dgn aku... nak letak gambar sendiri aku xder gambar kucing umah aku. ibuku larang aku snap kucing2 umah aku..kononnya nanti kucing tuh akan cepat meninggal dunia...

credit to Google picture!!!


Tanamkan sifat penyayang... 
agar dunia aman dan penuh kasih syg!!!

PeAce    NO WAR!!!

No comments: